Még mindig nehéz teljesen átlátnom, hogyan és milyen sorrendben követték egymást életem eseményei az elmúlt 5-6 évben. Gyorsan és párhuzamosan történt minden. Nem is a dátum a legfontosabb tényező ebben a történetben, hanem, hogy miből következett ez az együttműködés.

Egy másik bejegyzésemben, majd erről is írok részletesebben, de most kezeljük tényként, hogy én voltam az ország legelső Uber sofőrje. 2014 Novemberében, amikor aktiválták az applikáció Magyarországi működését, én vittem el az első utast az Uber applikáció és autóm segítségével.

Egész konkrétan az Andrássy úti Istyle-tól ment az illető körülbelül a Kálvin térig. – Nagyon rövid út volt, épp hogy pár mondatot tudtunk beszélni, pedig nagyon is tudtunk volna még miről…

Az Uber nem csak egy applikáció volt számomra:

– Emiatt váltottam operációs rendszert és végképp elfogadtam, hogy a Windows Phone rendszere egy zsákutca

– Ekkor használtam elsőként Iphone-t rendszeresen

– Ekkor éreztem meg, hogy egyre több dolgot fogunk a telefonunkon csinálni

– Nem csak üzeneteket és hangot tudunk továbbítani vele, hanem egy konkrét munkaeszközzé vált számomra is

– Olyan embereket engedett megismerni, akikkel valószínűleg sohasem találkoztam volna

– Olyan beszélgetésekben vettem részt, amit egy alkalmazás tett lehetővé

– Olyan bizalmat hozott létre, amitől teljes nyugodtsággal ülsz be egy vadidegen autójába

– Visszakövethető és megbízható rendszer, ami alapján a föld szinte bármely pontján eljuthatsz A-ből B-be

– Olyan funkciók kerültek bele, amitől izgalmassá és szerethetővé vált: Valentin napi rózsák a sofőröknél, ismerősök meghívása díjmentes kilométerekért, rating rendszer…

Imádtam, szerettem és szabadság érzését hozta el életembe. Amikor úgy érzem, hogy dolgozni akarok, akkor jelzem az appal, hogy szabad vagyok és már jelzi is a rendszer, ha a környezetembe utazás igénylés van. Mind az utas és sofőr számára barátságos és könnyen érthető felületeket használ, profi.

Egy ilyen utazás kapcsán ismertem meg Szóta Szabolcsot, aki akkor a Generali biztosítónál dolgozott. Izgalmasat beszélgettünk a közösségi autózás és finanszírozás jövőjéről és megint csak abba a helyzetbe kerülte, hogy az útnak ugyan végen, de még lenne miről beszélgetnünk. Ekkora már végeztem fősikolai alapképzésemmel a Média Design szakon, megjártam Hollandiát egy Erasmus program segítségével. Új üzleti kapcsolatok, megrendelőket és partnereket kerestem, ezért volt nálam névjegykártya is.

Az utazás végén Szabolcsnak is adtam egy ilyen névjegykártyát.

Másfél év Uberezés után szigorítottak a szabályzásokon, valamint az autóm is idős lett a rendszer használatához. Úgy éreztem ez nem véletlen és tovább kell haladnom.

2016-ban a Demera csapatával Horváth Tamással és Arany Richárddal egyre szebb és minőségibb weboldalakat hoztunk létre. Egyre gyorsabbak és gyakorlottabbak lettünk. A legtöbb ügyféligény már nem okozott igazi kihívást számunkra, ezért valami újat akartunk létrehozni. A 2016-os Startup Safaryt követően körvonalazódott bennünk egy új ötlet, egy új marketing eszköz bevezetése: az Instagram influencerek bevonása. Nyárra elkészültünk minden szükséges arculati elemmel és létrehoztuk web és közösségi oldalainkat a BeBrand Agency számára.

Elkezdtünk egy egészen új márkát építeni a 0-ról, nem csak hogy rólunk, de még az influencer marketingről sem hallottak sokan akkoriban, így elég nagy kihívást tettünk magunk elé.

Ezzel párhuzamosan a elhintett névjegykártyám “aktiválásra került”  – felhívott telefonon Szóta Szabolcs. Elmondta, hogy emlékszik a velem tett beszélgetésre és megkérdezte foglalkozok-e még designeri feladatokkal és szeretnék-e mobil app felületeket tervezni?

Jeleztem, hogy természetesen ez a szakmám és érdekel a dolog, de mi is valami nagyba kezdtünk, meséljen kicsit a projektről.

Nem akart többet elárulni hirtelen, mondta hogy találkozzunk személyesen.

Találkozásunk eredménye az lett, hogy megállapodtunk egy neki kezdtünk egy új mobil alkalmazás a Kriph megtervezésének. Első feladatom az üzenet és rendszer megértése volt. Azt figyelembe véve, hogy média designerként tanultam 3 évig és, hogy mindig is érdekeltek a digitális felületek viszonylag gyorsan megértettem mit is szeretne Szabi. Saját szavaimmal egy olyan rendszerről beszélünk, ami valós időben képes megfigyelni minden úton lévő userét. Azonnal képes érzékelni a váratlan megállásosokat és lassulásokat gépjárművünkkel, képes érzékelni, ha kinyílt egy lékzsák vagy baleset történt.

Ezeknek a helyzeteknek a gyors észlelésére és kárrendezésére találták ki Szabiék a Kriph nevű mobil applikációt, amivel akár 24 órán belül megtörténhet a teljes kárrendezés a balesetet követően.

A kárrendezés attól innovatív a Kriph esetén, mivel nem egy központosított szolgáltató vagy bank áll mögötte, hanem P2P módon normál civil emberek. Magyarán a közösség erejével, a közösség pénzéből történik az instant kárrendezés (autódnak és vezetési stílusodnak megfelelő user csoportok által). #sharingeconomy

Nagyon sokat tanultam és tapasztaltam a projektből. Hogyan kell csapatban dolgozni, hogyan kell Trello-t, Slacket és más online kommunikáció csatornákat használni egy közös projekt kapcsán. Fejlődtek ismereteim az app tervezés és kivitelezés kapcsán, hogyan dolgozzak és kommunikáljak fejlesztőkkel teljesen remote módon.

Útjaink végül szétváltak 2016 elején, de folytattam utamat az applikációk világában

További részletekért kövesd az oldalamat

Plusz itt egy videó Szabival: https://www.youtube.com/watch?v=MCU_HBif3_M

en_USEnglish