Szinte bármi –
12 évesen elsajátíthatsz gyakorlatilag bármilyen szakmát és bármilyen terület szakértője lehetsz némi online tanulás utánajárás után.

Legyünk kicsit pontosabbak ? – Mondok egy példát egy 13 éves srác feltalálta a cipő lépésekkel töltödő powerbankot. Kábel volt otthon, powerbank volt otthon, cipője volt otthon.

Tudatos Fiatalok Közössége – Podcast adás Tóth Gáborral és velem


Több szaktársam úgy döntött, hogy meghódítják a játékipart. A diploma osztónk után 1 évvel már letölthető volt a játékok a Steam nevű online játéktérből. Azóta is bevételt termel számukra a játék vásárlás.

Több szaktársam egész ügyes fotós és grafikus lett. Ennek eredménye igényes digitális tartalmak, amiért az idejüket adták. Viszont másnak csak a végeredmény kell, tehát azóta is – Stock adatbázisok – passziv income

Vannak területek amikhez szimplán jó ha értesz:
Fotózás – sokaknak kell rendezvény , esküvői fotós, vagy csak egy jó profilkép
Grafika – a legtöbb vállalkozásnak kell online megjelenés manapság , logó, bannerek, posztok
Videózás – vágás és operatőr – a legerősebb kommunikációs forma – a Youtube szárnyal manapság, ha feltöltesz 20-30 videót, meg van az esélyes hogy szerezz akár 1000 követőt – akik a jövőben is megnézik majd mit töltesz fel
De azt mondom nem kell mindenkinek a rivalda fényben állnia, az is elég ha másoknak profi módon segítesz
– Design – ez lehet ruha , bútor, termék, csomagolás, még szervíz design is
Találd meg ami neked tetszik – egy kellemes tipp – szörfölj a Pinteresten és a Behancen

Hogyan lehet bevételt teremteni egy laptoppal?
Sokan azzal szokták kezdeni, hogy kell egy vállalkozás.
Szerintem előbb egy üzleti modell kell, amit reálisnak tartasz és el tudsz kezdeni.
Az én történetem egy segítség kéréssel kezdődött.
Hé Tomi, Nem tudnál egy animációs kis videót csinálni? Végülis de…

A kérésből igény lett , az igényből megrendelés, a megrendelésből kifizetés, a kifizetésből pedig egy jó projekt.

Azóta csinálok logót és weboldalt embereknek, vállalkozóknak és mindenkinek gyakorlatilag.
Mindenféle felületre szerencsére ingyen lehet regisztrálni, a legértékesebb szerintem a GMail és Google Drive – itt be tudsz rendezni magadnak egy teljes digitális irodát infrastruktúrát. El tudod menteni a dokumentumaidat, sablonjaidat, szerződéseidet és a Sheets ben táblázatokat, kimutatásokat és összehasonlításokat is tudsz csinálni. Videóhívásokat tudsz szervezni a megrendelőiddel, oktatni tudod az ügyfeleidet és jelentkezőket tudsz gyűjteni bármilyen szándékkal.

Miért érdemes online kommunikálni?
Mert hangosabb sokszor mint az élőbeszéd. Én például nehezen mondanám el ugyanazt a storyt 300 embernek személyesen, de a Messenger story elég könnyen megoldja nekem. Menthető, visszanézhető, megosztható, átszerkeszthető, maradandó.

Milyen módjai vannak ennek?

Egyre több felület ahol követőket gyűjthetsz és kapcsolatban lehetsz velük

Teremtsd meg a körülményeket amit elképzeltél.
Hogyan találj témát? – kezd azzal ami érdekel
Folytasd azzal ami nem folyik a csapból is, de látod hogy érdekli az embereket
Mondok egy példát – Szeretek gamerkedni, vannak játék csatornák amiket néha megnézek, de nem követem őket. Viszont amik jobban megfogtak termékek és szoba belsők amit gamerek készítenek. Mindenki próbál szebb, fényesebb és menőbb otthoni gamer setupot összeállítani.
Tovább víve a dolgot, találtam oldalakat, amik összegyűjtik ezeket a képeket , sőt némelyiken leírják, hogy pontosab milyen LED-eket , képernyőket és trükköket alkalmaznak.

One more step – akár webshopokra linkelnek ahol ezek megvehetőek. – Bumm
Egy érdeklődési körből tartalom – a tartalomból pedig kereskedelmi érdek és pénz áramlás figyelhető meg.  Tipp – keresd hol áramlik a pénz és mi az ami ebből téged érdekel.
Csinálhatsz gyűjtő oldalt, webshpot vagy szimplán videókat amiben elmondod mi a véleményed erről az egészről.

Média design szemléletben

Milyen embereket ismersz így meg?
Alapvetően mindenfélével – érdeklődökkel, rajongókkal, kritikusokkal, versenytársakkal és együttműködőkkel. Én azt mondom azokra figyelj csak akikkel szimpatizálsz. A versengőkkel és kritikusokkal én nem szoktam foglalkozni, de amugy nem is találom őket.
Maradj jó vibe-ban és ezt az emberek is érezni fogják ezt.

en_USEnglish