Több éve dolgozom a hazai KKV szektor számos szereplőjével. Jelen voltam már egész korai fázisban lévő cégek indulásakor is.

Egy olyan példát szeretnék most hozni, ami számomra nagyon tanulságos volt sok szempontból.

2017 elején próbára tettem magam, mint értékesítő egy új üzleti közösség piacra lépésénél az ADAM B2B projektben. Gondolom sokan ismeritek a BNI üzleti közösséget vagy a fiatalabbak esetén a FIVOSZ üzleti közösséget. Számomra is ismerősek voltak és tudtam róla, hogy számos üzleti előnyre és partnerségre tehetsz szert, ha rendszeresen járod az eseményeket és networkolsz folyamatosan. Mindig legyen nálad egy névjegykártya, hogy megragadhass partnereid vagy leendő ügyfeleid fejében.

Mára ez kicsit más lett egyébként, mert sokkal hatékonyabb, ha bejelölöd Facebookon vagy elkezded Instán követni az illetőt. Valamint ez azonnal kétoldalú kommunikáció, mivel EGYMÁS ismerősei lesztek és nem csak egy zsebre rakott névjegy a 10 közül. Sokan azt mondják a LinkedIn a tuti és ott kell üzleti kapcsolatokat építeni. Iparág válogatja, de ha engem kérdezel a Facebook ismerőseim érnek el leggyorsabban általában és igen sokan közülök ügyfelem is.

Egy bizonyos ponton ez mehet a szakmaiság rovására, mivel az ügyfeleid megláthatnak egy nyaralós képet is rólad, amiből egyértelműen látszik, hogy nem éppen a Facebook kampányainak optimalizálásával töltöd az idődet.

Tanulság: LinkedIn , Facebook, Instagram – Tessék aktívan használni

Ha tudatosan és profin használod ezeket az eszközöket, akkor gyakorlatilag ez a friss és naprakész névjegykártyád 2019-ben, ami minden nap előkerül és téged reprezentál az online térben. (plusz érvelhetsz vele, hogy miattad nem vágtak ki újabb fákat, hogy névjegyet adhass valakinek)

Elláthatod fotós és videós tartalmakkal egyaránt profilodat. Sőt ha engem kérdezel nagyonis érdemes GIF-eket és Boomerang tartalmakat készíteni. Ezek előnye, hogy hang nélkül is teljes mértékben működnek és értelmezhetőek, valamint fiatalosak és hatékony kommunikációs eszközök.

Az ADAM B2B rendszerében megtanultam, hogy manapság az online felületek hatékony használata sokkal többet érhet annál, hogy milyen névjegykártya lapul a zsebemben. Körülbelül 90 üzleti tárgyaláson vettem részt, ahol megismerhettem a hazai cégek ügyvezetőit, marketing szakembereit és döntéshozóit. Reális képet kaptam a cégek a belső felépítéséről, irodai életéről és munkaerőpiaci helyzetéről.

Manapság sokkal nagyobb nyugodtsággal és felkészültséggel megyek tárgyalásokra, mivel sok üzleti helyzetet és céget már megismertem, az ott szerzett tanulságok pedig most már mindig velem maradnak. A világ változik, de az emberek motivációja és hozzáállása gyakran hasonló.

en_USEnglish